vrijdag 29 mei 2015

Thema baby


Na ons lang weekend gingen we dinsdag van start met het verhaal ‘Belle Beer wordt grote zus’.
We leerden het bewegingsversje over ‘Groeien’. 
Eerst ben je een baby,
Dan kan je kruipen,
Lopen en staan.
En nu kan ik al springen,
Tot aan de maan!”
Onze dag werd afgesloten met onze verrassingsdoos.  De groeimeter kwam tevoorschijn!



Woensdag  gingen we eens zien hoe groot we nu zijn.  We gingen meten wie er de grootste en wie de kleinste is van de klas.
Via de vertelschort maakten we kennis met Peppa, het kleine ‘grote’ varkentje en haar vriendinnetje Suzzy Schaap.  Ook zij waren eerst heel klein en groeiden langzaam uit tot het varkentje en schaapje dat ze nu zijn. 
Afsluiten deden we vandaag met… oh ja!  de verrassingdoos! Deze keer moesten we onze oortjes heel goed gebruiken.   Herkenden we alle babygeluidjes?? 







Donderdag startten we sportief.  We turnden met onze kriebelhandjes en trappelvoetjes.  Na de speeltijd gingen de hoeken open en konden we ook het ‘Babyvoelspel’ spelen.  Kon jij tonen of vertellen wat jij voelde?
Na ons dutje was het alweer tijd voor onze verrassingsdoos!  Met vandaag… instrumenten om muziek te maken!

Vrijdag brak juf Ellen haar laatste dagje aan!  Tijd om afscheid te nemen.  Dit dagje lieten we niet zomaar voorbij gaan! We hebben nog een laatste keer genoten en vooral onze smaakpapillen werden geprikkeld. We hebben met z’n allen fruitpap gemaakt en hmmm…. wat was die lekker!  De dag werd afgesloten met een super verrassing in ons verrassingskoffertje. 
Ik heb van deze 2-weekse stage genoten en jullie kleine kapoen heeft zeker en vast een plaatsje veroverd in mijn hart. 
Ik vond het heel fijn dat ik heel eventjes jullie juf mocht zijn!
Bedankt, juf Katie, dat ik deze unieke ervaring mocht beleven in jouw klasje!






Juf Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten